Update van Google-productrecensies wordt live weergegeven in zoekresultaten

Google brengt een zoekmachine marketing update van het algoritme voor zoekrangschikking uit die is ontworpen om productrecensies te belonen met diepgaand onderzoek. Google lanceert de update van het zoekalgoritme voor productrecensies, die is ontworpen om goed onderzochte, diepgaande zoekmachine marketing inhoud te rangschikken in plaats van korte productsamenvattingen. Voor de duidelijkheid: dit is geen update van het kernalgoritme die van invloed is op alle zoekresultaten. Deze update is specifiek gericht op productrecensies.

Voorlopig heeft deze zoekmachine marketing update alleen betrekking op Engelstalige zoekresultaten. Hopelijk wordt het zo snel mogelijk uitgerold voor andere talen.

Sites die geen productrecensies publiceren, hoeven zich geen zorgen te maken over deze update. Sites die productrecensies publiceren, moeten hun verkeer zorgvuldig in de gaten houden en op zoek gaan naar iets buitengewoons. De algoritme-update gaat vandaag live, wat betekent dat site-eigenaren mogelijk al schommelingen in het verkeer en de ranglijst waarnemen. Elke plotselinge piek of daling in zoekverkeer, beginnend op of rond 8 april, duidt er waarschijnlijk op dat een site werd beïnvloed door de update van productrecensies. Ongeacht eventuele wijzigingen in het verkeer, moeten site-eigenaren een annotatie toevoegen aan Google Analytics en andere monitoringtools om aan te geven dat de update van de productrecensies vandaag live is gegaan.

Wat moet ik doen als de update van de productrecensies mijn site beïnvloedde?

De bijgewerkte productrecensies zijn erop gericht gebruikers inhoud te bieden die inzichtelijke analyse en origineel onderzoek biedt. Met deze update wil Google Zoeken prioriteit geven aan productrecensies die zijn geschreven door experts of enthousiastelingen die het onderwerp goed kennen. Site-eigenaren die denken dat ze zijn beïnvloed door de update van productrecensies, moeten het advies van Google raadplegen over het maken van betere inhoud.

In de toekomst zullen beoordelingen moeilijker worden gerangschikt in de zoekresultaten als ze alleen korte samenvattingen van producten bevatten. Recensies met korte samenvattingen van producten worden vaak gezien op aangesloten sites die meer gericht zijn op het maken van snelle commissies dan op het leveren van werkelijke waarde aan gebruikers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *